Kurs MS Office EXCEL – od podstaw po poziom zaawansowany

Po zakończeniu szkolenia oraz zdanym Egzaminie uzyskują Państwo Zaświadczenie MEN oraz Certyfikat wg klasyfikacji zawodu MPiPS: 351303 Operator Systemów Komputerowych

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz.U. 2015 nr 0 poz. 149) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz.U. 2014 poz. 1145).

Cel szkolenia:


Celem szkolenia jest nabycie umiejętności wydajnej i optymalnej pracy z arkuszem kalkulacyjnym Excel. Zdobycie umiejętności weryfikacji, sortowania oraz łatwej edycji wprowadzonych tysięcy danych, stworzenia raportów oraz zestawień finansowych, etc.

Forma szkolenia:


Szkolenie prowadzone jest w formie praktycznych warsztatów, co czyni zajęcia ciekawymi i sprawia, że wiedza jest łatwiejsza do przyswojenia.

Grupa docelowa:


Oferta skierowana zarówno do osób indywidualnych oraz firm i instytucji, którym poprzez wykorzystanie narzędzia MS Office EXCEL zależy na podniesieniu wydajności i komfortu pracy swoich Pracowników.

 

Program szkolenia:


Ramowy Program Szkolenia:

MS Office Excel poziom PODSTAWOWY

 

DZIAŁ 1 Praca z obiektami Excela

  • Praca z obiektami Excela
  • Zaznaczanie komórek, zakresów komórek, kolumn, wierszy, arkuszy.
  • Dopasowanie szerokości, ukrywanie kolumn i wierszy.
  • Usuwanie, kopiowanie, przenoszenie, zmienianie nazwy arkusza.
  • Wprowadzanie danych do komórek, usuwanie zawartości komórki.
  • Kopiowanie, przenoszenie zawartości komórek.
  • Wstawianie komórek, wierszy, kolumn, arkuszy.
  • Wstawianie serii danych.
  • Skróty klawiaturowe w Excelu.

 

DZIAŁ 2 Wykonywanie obliczeń (formuły)

  • Wykonywanie obliczeń.
  • Tworzenie formuł.
  • Sumowanie Zakresu Komórek.
  • Funkcje (Średnia, Max, Min, Zaokrąglenia, PMT).
  • Struktura funkcji, Funkcje zagnieżdżone.
  • Adresy względne i bezwzględne w formułach.
  • Obliczanie czasu pracy.
  • Tworzenie łączy między arkuszami lub plikami Excela.
  • Zasady wymiany danych między wieloma arkuszami i plikami.

 

DZIAŁ 3 Formatowanie tabeli

  • Formatowanie tabeli.
  • Zmiana formatu liczbowego (daty, waluty, godziny, inne…).
  • Czcionka i wyrównanie.
  • Dodawanie obramowania i kolorów.
  • Usuwanie formatów.
  • Style w arkuszach.
  • Formatowanie warunkowe, reguły wyróżniania komórek.
  • Tworzenie listy rozwijanej z zakresu komórek.

 

DZIAŁ 4 Bazy danych (listy Excela)

  • Bazy danych (listy Excela)
  • Filtrowanie Danych
  • Sortowanie Danych
  • Dodawanie Sum Pośrednich
  • Narzędzia Grupuj/Rozgrupuj.
  • Użycie formularza do wprowadzania danych do Tabel
  • Praca w trybie grupowania arkuszy.
  • Tabela przestawna.
  • Ćwiczenia z funkcjami: szukaj wyniku, jeżeli, suma.jeżeli, suma.iloczynów, licz.jeżeli, Moduł.liczby, obliczanie procentów.

 

DZIAŁ 5 Wykresy

  • Zmiana typu Wykresu
  • Formatowanie kolorów wykresu

 

DZIAŁ 6 Drukowanie

  • Drukowanie
  • Metody dzielenia dokumentu na strony
  • Drukowanie Fragmentu Arkusza
  • Orientacja wydruku
  • Wpasowanie Arkusza w określone strony na szerokość i na wysokość
  • Zmiana kolejności Drukowania
  • Dodawanie Stopki lub Nagłówka
  • Drukowanie Wykresu

 

MS Office Excel poziom ŚREDNIOZAAWANSOWANY

DZIAŁ I: Wprowadzenie do MS Office EXCEL

  • Praca z obiektami Excel’a
  • Wprowadzanie danych do komórek, usuwanie zawartości komórki
  • Kopiowanie, przenoszenie zawartości komórek
  • Wstawianie komórek, wierszy, kolumn i arkuszy

 

DZIAŁ II: Tworzenie Formuł

  • Wykonywanie obliczeń i tworzenie formuł
  • Sumowanie zakresu komórek
  • Funkcje (Średnia, Max, Min, Zaokr, PMT, etc.)
  • Adresy względne i bezwzględne w formułach
  • Tworzenie łączy między arkuszami lub plikami Excel’a

 

DZIAŁ III: Formatowanie Danych

  • Formatowanie tabeli
  • Zmiana formatu liczbowego (daty, waluty, godziny, inne…)
  • Czcionka i wyrównanie
  • Dodawanie obramowania i kolorów
  • Usuwanie formatów
  • Style w arkuszach

 

DZIAŁ IV: Bazy Danych i Wykresy

  • Bazy danych (listy Excel’a)
  • Filtrowanie danych i sortowanie danych
  • Dodawanie sum pośrednich
  • Użycie formularza do wprowadzania danych do tabeli
  • Wykresy. Zmiana typu wykresu. Formatowanie kolorów wykresu
  • Drukowanie fragmentu arkusza oraz wykresu
  • Metody dzielenia dokumentu na strony; orientacja wydruku
  • Dodawanie stopki lub nagłówka

 

MS Office Excel poziom ZAAWANSOWANY

DZIAŁ I:   Podsumowanie wiedzy podstawowej

  • Typy wartości i sposoby adresowania.
  • Formuły i funkcje.
  • Tricki formatowania i formatowanie warunkowe.
  • Metodyka tworzenia arkuszy, ochrona i zabezpieczanie.
  • Tabele danych i autofiltry.
  • Sortowanie i zaawansowane metody.
  • Ustawienia programu.

 

DZIAŁ II:   Zaawansowane narzędzia

  • Przegląd funkcji wbudowanych, przykłady zastosowania, funkcje dołączone w dodatku Analysis ToolPack.
  • Nazwy zakresów komórek i wykorzystanie w formułach.
  • Dodatki analityczne (praca z dodatkami Solver, Szukaj wyniku).
  • Formatowanie warunkowe.
  • Poprawność danych.
  • Równania jednej i wielu zmiennych.
  • Zarządzanie bazami danych (filtry zaawansowane, konsolidacja, sortowanie, sumy pośrednie, funkcje bazy danych oraz wyszukiwania i adresowania).
  • Tabele przestawne.

 

MS Office Excel dla Finansistów

  • Przetwarzanie danych za pomocą zaawansowanych funkcji wbudowanych – przetwarzanie danych na potrzeby analizy finansowej
  • Kredyty i odsetki
  • Odpisy amortyzacyjne: metoda naturalna, metoda liniowa, metoda degresywna
  • Narzędzia oceny projektów inwestycyjnych: okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu, wartość bieżąca netto, indeks zyskowności
  • Statystyczna analiza danych:
    – funkcje baz danych
    – operacje na datach
    – porównywanie i wyszukiwanie różnic między danymi
    – funkcje matematyczne, statystyczne, tekstowe, logiczne
  • Budowa tabel:
    – analiza zgromadzonych danych tabelą przestawną
    – tworzenie i modyfikowanie list wykorzystywanych w raportach
    – Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy działalności przedsiębiorstwa (analiza według różnych kryteriów):
    – zasady budowania i działania tabel przestawnych
    – formaty danych prezentowanych w tabeli przestawnej (np. sumy, procenty, liczniki)
    – szybka analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej
    – elementy obliczeniowe
    – pola obliczeniowe
    – grupowanie danych w tabeli przestawnej
    – wykresy tabeli przestawnej
  • Import danych ze źródeł zewnętrznych (z plików tekstowych, baz danych, stron internetowych, plików XML), zastosowanie narzędzie Microsoft Query
  • Import i analiza danych z plików tekstowych do Excela, funkcje związane z przetwarzaniem danych tekstowych
  • Budowa łącz między skoroszytami i konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy
  • Wielopoziomowe grupowanie danych
  • Budowanie modeli wielowariantowych z wykorzystaniem Scenariuszy
  • Autofiltr i filtr zaawansowany – możliwości i zastosowania, funkcja sumy pośrednie, formularz danych
  • Analiza danych za pomocą sum częściowych
  • Raport tabeli przestawnej i wykresu przestawnego jako zaawansowane narzędzie analizy działalności firmy ( m.in. analiza danych finansowych)
  • Optymalizacja złożonych problemów za pomocą narzędzia Solver. Narzędzie Szukaj wyniku

Certyfikat:


Kurs jest Akredytowany przez Kuratora Oświaty. Uczestnicy otrzymują po zdanym egzaminie Zaświadczenie Ministra Edukacji Narodowej: „Kurs Komputerowy Microsoft Office Excel” wraz z wymienionym pełnym programem.

Uczestnicy otrzymują Zaświadczenie Ministra Edukacji Narodowej: „Kurs Komputerowy Microsoft Office Excel” wraz z wymienionym programem.


Miejsce szkolenia: Siedziba firmy CDS (Gdynia, Plac Kaszubski 8/207) lub miejsce wskazane przez Klienta.

Cena i terminy szkolenia: 

 

Rezerwując miejsce na wszystkich Poziomach – uzyskują Państwo 10% rabat.

ex

Formularz zgłoszenia:

Wybierz szkolenie z listy:*

Imię i nazwisko*

Adres email*

Telefon*

* - pole wymagane

Wybrane opinie:

Podczas zajęć Prowadzący podchodził do każdego z Uczestników, w profesjonalny i zrozumiały sposób tłumacząc omawiane zagadnienia. Praktyczne umiejętności nabyte w trakcie szkolenia okazały się niezwykle przydatne zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym.

Jacek Skarbek
Prezes Zarządu GIWK Sp. z o.o., Gdańsk

Cechą szkolenia była wysoka jakość, profesjonalizm i rzetelność wykonania.

Marek Dąbrowski
Dyrektor North Cape Minerals Sp. z o.o., Gdańsk

Kurs został przeprowadzony w profesjonalny sposób, zgodnie z programem i harmonogramem. Przygotowanie kursu, materiały dydaktyczne dla uczestnika, podejście i zaangażowanie trenera w prowadzenie zajęć, a także wyposażenie sali szkoleniowej były na najwyższym poziomie.

Janina Borkowska
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Puck

Osoby prowadzące zajęcia wykazały się szeroką wiedza i bardzo dobrym przygotowaniem omawianych zagadnień, jak również przyjaznym podejściem do szkolonych osób. Na szczególną pochwałę zasługuje sposób prowadzenia zajęć.

Lidia Krawiecka-Nacewicz
DCT, Tczew

Wiedza przekazana naszym pracownikom została w pełni wykorzystana na poszczególnych stanowiskach prac, a profesjonalnie przygotowane materiały szkoleniowe wykorzystywane są nadal przez uczestników kursu.

Aleksandra Dziewit
Kierownik Działu Doskonalenia Systemu Zarządzania ZIAJA LTD Zakład Produkcji Leków Sp. z o.o., Gdańsk

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress