Cel szkolenia:


Asertywność, to odwaga bycia sobą, odmawiania komuś lub zgadzania się kimś w zależności od Twoich przekonań. Wielu ludzi ma problem z asertywnym zachowywaniem się – zgadzają się na to, na co nie mają ochoty albo nie proszą o to, czego potrzebują. Na szkoleniu nauczysz się asertywnych postaw i wykształcisz w sobie cechy i umiejętności przydatne dla zachowania postawy asertywnej, dzięki czemu Twoje związki i samopoczucie ulegną znacznej poprawie. Człowiek myślący pozytywnie: przewiduje rozwój i podejmuje odpowiednie kroki w tym kierunku, przyszłość napawa go optymizmem, szuka możliwości efektywnej Pracy, konkuruje z najlepszymi, planuje długofalowo, koncentruje się na swoich zaletach, poszerza swoje horyzonty myślowe, ma na uwadze nie tylko to co jest w danym momencie, ale i to, co może być; wierzy w siebie.

Forma szkolenia:


Szkolenie prowadzone jest w formie praktycznych warsztatów, co czyni zajęcia ciekawymi i sprawia, że wiedza jest łatwiejsza do przyswojenia.

Grupa docelowa:


Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne. Udział w treningu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Liczba uczestników: 0d 8 do 14.
Liczba godzin szkolenia: 16

Program szkolenia:


  1. Asertywność od podszewki, czyli ile jest prawdy a ile mitu w asertywności:
    – Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
    – Prawa asertywności, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
    – Szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej oraz strategii nieasertywnych
  2. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:
    – Różnice między odmową nieasertywną a asertywną
    – Jak prosić i odmawiać asertywnie
    – Jak asertywnie realizować swoje interesy
    – Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę
  3. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć:
    – Przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych
    – Reagowanie na różne formy krytyki z atakiem psychicznym włącznie
    – Jak krytykować konstruktywnie
    – Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji konfliktowej
    – Radzenie sobie z zachowaniami manipulacyjnymi
    – Wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i opinii
    – Jak radzić sobie z zakłopotaniem
  4. Sztuka Pozytywnego Myślenia i Pewności Siebie:
    – Umiejętność dostrzegania pozytywów w każdej sytuacji
    – Świadomość myśli, racjonalne i pozytywne myślenie
    – Pozytywne myślenie, to niezbędna umiejętność reagowania na zmiany
    – Nie unikaj oceny innych i poprawiaj to, co możesz poprawić
    – Słuchaj raczej tych, którym udało się coś zrobić, niż tych, którym to się nie udało
    – Bierz pod uwagę fakt, że Ci, którym nie wyszło, po prostu częściej i głośniej o tym mówią, pomyśl jednak, ilu osobom udaje się osiągać to, co zamierzyły
    – Nie narzekaj i nie słuchaj tych, którzy narzekają, najłatwiej jest bowiem obarczać odpowiedzialnością za swoje niepowodzenia innych
    – Posługuj się faktami i staraj się używać jak najmniej określeń wartościujących i oceniających o negatywnym zabarwieniu, gdy mówisz o zdarzeniu, które nie było pozytywne
    – Miej odwagę ryzykować i zgadzać się na zmiany

Certyfikat:


Uczestnicy otrzymują Certyfikat ukończenia szkolenia: „Asertywność oraz Sztuka Pozytywnego Myślenia i Pewności Siebie” wraz z wymienionym pełnym programem.


Miejsce szkolenia: Siedziba firmy CDS (Gdynia, Plac Kaszubski 8/207) lub miejsce wskazane przez Klienta.

Formularz zgłoszenia:

Wybierz szkolenie z listy:*

Imię i nazwisko*

Adres email*

Telefon*

* - pole wymagane

Wybrane opinie:

Dobór wykwalifikowanej kadry wykładowców, zaangażowanie i profesjonalizm pracowników Centrum Doradczo-Szkoleniowego oraz elastyczność w działaniu została pozytywnie oceniona przez uczestników szkoleń.

Jan Szymański
Dyrektor Departamentu Programów Regionalnych, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

Zdobyte umiejętności poprzez bezpośrednią pracę, angażowanie kursantów do samodzielnego myślenia i dyskusje umożliwiły szersze spojrzenie i wykorzystanie w celach zawodowych. Polecam Centrum Doradczo-Szkoleniowe jako firmę profesjonalnie organizującą oraz prowadzącą szkolenia z szerokiego zakresu.

Krystian Lindstaedt
Wielobranżowe Przedsiębiorstwo KRYSTEL

Program szkolenia obejmował moduły: mowa ciała, komunikacja niewerbalna, testy psychologiczne, komunikacja werbalna oraz bariery komunikacyjne. Został przedstawiony w sposób bardzo ciekawy z zastosowaniem wielu przykładów z życia codziennego. Dzięki temu w szybkim czasie przyswoiłem nową wiedzę.

Krzysztof Maszota
Uczestnik Szkolenia

Uzyskane w trakcie szkolenia praktyczne wskazówki i wiedza teoretyczna pozwoliły również na lepszą identyfikację grup docelowych oraz ponowną, bardziej szczegółową analizę produktową, co znalazło swoje odzwierciedlenie w działaniach marketingowych.

Andrzej Sławiński
Dyrektor VERIM GmbH Sp. z o.o., Szwajcaria

Było to kolejne szkolenie profesjonalnie zorganizowane dla naszej firmy przez Centrum Doradczo-Szkoleniowe, dlatego możemy polecić firmę jako znakomitego i skutecznego organizatora szkoleń.

Izabela Michniewska
Specjalista ds. Zasobów Ludzkich ALTADIS POLSKA S.A., Radom

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress